چگونه در بازاریابی موتور های جستجو موفق باشیم: تلفیق سئو و تبلیغات کلیکی!

در تمام مدتی که بر روی فروش اینترنتی، و بازاریابی محتوایی کار کرده ام، همواره برای مشتریان جدید یک سوال در ذهنم وجود داشته است: آیا باید بیشتر بر روی سئو تمرکز کرد و یا بر روی تبلیغات کلیکی؟ این سوال را در ذهن خودتان داشته باشید. جستجوی ارگانیک یا پرداختی دو اصل مهم و متفاوت، اما دو روی یک سکه هستند. ایجاد مسیر برای سایت از طریق سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو) و یا تبلیغات کلیکی هر دو برای ورود کاربران به سایت شما کمک می کنند. چیزی که هر دوی این استراتزی ها را به هم مرتبط می کنند یکی است: افزایش بازدید سایت! 

یک تیم فوتبال را در نظر بگیرید: 11 بازیکن در زمین فوتبال به همراه بازیکنان نیمکت ذخیره تیم. چند بازیکن در نوک خط حمله هستند که امتیاز بازی را گل زدن آنها برای تیم شما رقم می زند. اما این تنها بازیکنان خط حمله تیم نیستند که امتیاز آوری می کنند. آنها نیاز به دفاع، دروازه بان و خط میانی قدرتمندی دارند. حالا این موضوع را در مورد بازدید وب سایت خودتان در نظر بگیرید. گل زدن و امتیاز گرفتن همان افزایش بازدید وب سایت یا وبلاگ شما است و خط حمله تیم شما سئوی سایت است. اما آیا می توان تنها با سئو به نتیجه رسید؟ جواب این سوال منفی است. شما نیاز به بازیکنان خطوط دیگر (در اینجا تبلیغات کلیکی) دارید. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ترند چیست؟

انقلابی در گرافیک! چگونه لهستان تعریف جدیدی از هنر طراحی پوستر ارائه کرد

آموزش تولید محتوا: لیست