استفاده از مالتی مدیا و تاثیر گذاری آن بر مخاطب

مالتی مدیا که به فارسی چند رسانه ای ترجمه می شود و در حقیقت تکنیک ترکیب کردن رسانه های مختلف برای بیان یک ایده به شمار می رود. کاری که مالتی مدیا انجام می دهد این است که بین رسانه های مختلف نظیر گرافیک، عکاسی، صدا، نوشته، ویدئو، انیمیشن و ... به منظور رساندن یک پیام مشخص تعامل ایجاد می کند. با توجه به موقعیت و کاربرد های مختلف از مولتی مدیا به عنوان رسانه ی دو وجهی، فرا رسانه یا رسانه ی ترکیبی یاد می کنند. 

با ورود ویندوز ۹۵ و ارتقا کیفیت صوتی تصویری سیستم های کامپیوتری، مالتی مدیا به عنوان یک تکنولوژی جدید مطرح  شد. در واقع، در گذشته سیستم عامل هایی که استفاده می شد حالت متنی داشتند و کاربر ناگزیر بود خواسته های خود را تایپ کند تا سیستم عامل متوجه ی آن شده و فرامین مورد نظر را برای ماشین ترجمه کند، برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ اولین رابط گرافیکی کاربر توسط شرکت اپل طراحی شد و به واسطه ی آن سمبل ها و تصاویر گرافیکی  به عناصری با معانی خاص  تبدیل شدند و به این ترتیب کار با کامپیوتر بسیار ساده تر شد. با پدید آمدن این تکنولوژی، اکثر نرم افزار ها چند رسانه ای شدند. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ترند چیست؟

چطور طراحی سایت فروشگاهی سفارش دهیم؟

آموزش تولید محتوا: لیست