پست‌ها

نمایش پست‌ها از دسامبر, ۲۰۱۶

پنج پلاگین و کامپوننت برای سئو 2017 جوملا

زمانی که قدم به طراحی سایت گذاشتم، اولین سایت را بر اساس مامبو طراحی کرده بودم. در آن دوران مامبو قدرتمند ترین سیستم مدیریت محتوای جهان بود. از آن زمان تغییرات بسیار زیادی رخ داد. مامبو، به دو دسته جوملا و ادامه مامبو تقسیم شد و چند سال بعد دیگر خبری از ادامه پروژه مامبو نبود. اما جوملا جای مامبو را گرفت، و توانست جایگاه بزرگی میان سیستم های مدیریت محتوا در جهان به دست بیاورد. در میان سیستم های مدیریت محتوا، بیش از همه به جوملا، وردپرس، دروپال، مامبو و E107 کار کردم. میان این سیستم های مدیریت محتوا هیچ کدام مانند جوملا به من قدرت مدیریت بر روی محتوا نداد. جوملا علاوه بر بخش مدیریت قدرتمندی که دارد، برای سئو نیز امکانات بسیار زیادی را نیز دارا می باشد. اما علاوه بر این امکانات داخلی، پلاگین ها و کامپوننت های سئو نیز می توانند برای سایت شما مفید باشند. اکنون قصد دارم در چند کامپوننت و پلاگین سئو که باید برای سال 2017 نصب کنید را معرفی کنم. ادامه مطلب

چهار علت که منجر به نتیجه نگرفتن از سئو در کسب و کار می شود

قراردادن کسب و کار در مقابل مشتریان راه کلیدی موفقیت آن کسب و کار است. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، یکی از راه هایی است که می توانید به وسیله ان این کار را انجام دهید. با بیش از 6 بیلیون جستجو روزانه، با توجه به اینکه بازدیدکنندگانی که از طریق جستجو سایتی پیدا می کنند بیشتر از دیگر بازدیدکنندگان سایت به فروش نزدیک تر هستند، تعجب آور خواهد بود آنکه نتایج جستجو نتواند به کسب و کار کمک کند. با این وجود، تمام کمپین های سئو به طور مساوی نتیجه بخش نیستند. در حالی که برخی از کسب و کارها از نتایج سئو سود بسیار بزرگی به دست می آورد، اما برخی دیگر رتبه سئو نتیجه مناسبی برای کسب و کارشان به وجود نمی آورد و هزینه ای بدون کسب سود را مشاهده می کنند. ادامه مطلب

پیش بینی روند طراحی دیجیتال و طراحی وب در سال ۲۰۱۷

روند پیشرفت (Trend) به عنوان تغییراتی شناخته می شود که در تمامی بخش های طراحی اتفاق می افتد و  از آزمایش و نوآوری می آید که در طراحی وب سایت نیز از این قائده مستثناء نیست.  اغلب موارد و منجر به حرکت رو به جلوی هر صنعت و کسب و کاری می شود. وب سایت یک محیط منحصر به فرد به شمار می رود که دائما دچار تغییر و تحول می شود. ما در این مقاله در این راستا به تغییراتی که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۷ در طراحی دیجیتال رخ می دهد و یا بیشتر محبوب خواهد بود  می پردازیم. ادامه مطلب

17 شیوه رایگان برای تقویت سئو سایت در 2016 و 2017

محبوب شدن سایت برای موتور های جستجو و سئو یکی مهمترین استراتژی های بازاریابی است و برای من بسیار عجیب است که بسیاری از شرکت ها هنوز از این استراتژی به درستی استفاده نمی کنند. همچنین سالیانه مبالغ زیادی بابت سئو از طرف شرکت ها هزینه می شود، اما نتایجی که بسیاری از این شرکت ها به دست می آورند در مقایسه با هزینه های انجام شده، هیچ گونه همخوانی ندارد. بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، همیشه به معنی هزینه های زیاد نیست، در این مقاله قصد دارم تا به شما 17 روش که به وسیله آنها می توانید سئوی سایتتان را به صورت رایگان و بدون نیاز به متخصصین سئو تقویت کنید را آموزش دهم. البته  این تمام راه نیست و یک کارشناس سئو، می تواند امکانات بسیار زیاد دیگری را نیز برای شما به ارمغان بیاورد، اما می توانید این 17 شیوه رایگان را خودتان اجرا کنید و از صرف هزینه برای این بخش سئو خودداری کنید. پس پیش به سوی روش های رایگان سئو. ادامه مطلب

روند طراحی پوستر در سال 2016 - 2017

روند پیشرفت طراحی پوستر از فرهنگ، مدیا، تکنولوژی، گذشته و آینده، صنعت مد و ...تاثیر می گیرد. آگاهی از این تغییرات به طراحان کمک خواهد کرد تا با علم به روز و مهارت بالا و خلاقیت خود طرح های با کیفیتی ساخته و در رساندن محتوا و تبلیغات خود بسیار موفق عمل کنند. در این مقاله مواردی از روند پیشرفت طراحی پوستر در سال  2016 - 2017 آورده شده است که امیدوارم برای شما عزیزان مفید واقع شود. ادامه مطلب

چرا برای برند سازی نیاز به طراحی و نوشتن برند بوک (کتابچه برند) دارید؟

شاید شما هم قصد دارید برند جدیدی را به وجود آورید، و یا برند خودتان را تقویت کنید، اما برای شروع در فکر آن هستید که این کار را اصولی انجام دهید؛ اگر به دنبال کار اصولی هستید، حتما کلمه برند بوک (کتابچه برند) را بار ها دیده اید. اما آیا یک برند بوک می تواند به برند شما کمک کند و یا صرف هزینه ای اضافی است؟ این موضوع شما را به فکر وادار کرده باشد و اطمینان نداشته باشید که این کار برای شما مفید خواهد بود و یا خیر. در این مقاله قصد دارم عللی که نیاز به طراحی و داشتن برند بوک را برای ساخت و یا تقویت یک برند حیاتی می سازد را بیان کنم و شما نیز بتوانید زودتر اقدام به تصمیم گیری برای برندتان کنید. ادامه مطلب

موشن اینفوگرافیک چیست و استفاده از آن چه اهمیتی دارد؟

اینفوگرافیک  یا همان داده نمایی  در حقیقت استفاده از هنر گرافیک و تصویر سازی به منظور رساندن اطلاعات است. غالبا زمانی از اینفوگرافیک ها استفاده می کنیم که توضیح ساده و سریع داده ها مد نظر ما باشد. با وجود تلاش های بسیار طراحان اینفوگرافیک برای ساده کردن موضوع و رساندن مطلب از طریق تصویر سازی درست، باز هم امکان دارد در برخی موارد بیننده قادر نباشد به طور کامل موضوع را  درک کند به همین منظور هنر پویا سازی تصاویر می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود. موشن گرافیک استفاده از تکنولوژی ویدئو یا انیمیشن در جهت ایجاد توهم حرکت تصویر است. تلفیق موشن گرافیک و اینفوگرافیک، موشن اینفوگرافیک را ایجاد خواهد کرد. ادامه مطلب

روند برند سازی (برندینگ) در سال 2017

از بسیاری جهات اصول برند سازی (برندینگ) بی زمان و بدون تغییر می باشد. تحقیق بر روی مشتریان، به دست آوردن ایده های قدرتمند، تولید محتوایی که بتواند ایده شما را منتقل کند و و در پایان پیدا کردن راه هایی برای آنکه طراحی ها را در مقابل مخاطب مورد نظر قرار دهیم.  اما در سال 2016 پیدا کردن این مخاطبین به شدت سخت شد. تغییرات  بزرگ در تکنولوژی، خلق محتوا و ابزارهای فرهنگی هر کسی را که در کار برندینگ (برند سازی) فعالیت می کرد را وادار کرد تا با چشمان باز همواره دقت کند استراتژی درستی را در پیش بگیرد. به همین منظور برند هایی که قصد دارند در سال 2017 موفقیت بیشتری کسب کنند باید بتوانند از تکنولوژی های روز بهترین استفاده را ببرند. در این مقاله 5 مورد از جاهایی که می توانید به وسیله آن برند خودتان را در سال 2017 میلادی تقویت کنید و یا با استفاده از انها و با تکنولوژی های روز اقدام به برند سازی کنید را بررسی کرده ام. ادامه مطلب

ترس از دست دادن fomo چیست و چگونه می توان از آن برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده کرد؟

Fomo یا همان ترس از دست دادن (Fear of Missing out) سندرمی است که با ورود گوشی های تلفن هوشمند به وجود آمد. به صورت خلاصه می توان ترس از دست دادن (FoMo) را این گونه تعریف کرد: "ترس از این که در زمان غیبت فرد در شبکه های اجتماعی، او از اتفاقات مهمی بی خبر بماند." از آن جایی که گوشی های هوشمند تلفن همراه و شبکه های اجتماعی امکان ارتباط بسیار نزدیکی میان افراد به وجود آوردند و اطلاعات بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود، هر ساعت عدم حظور یک فرد در شبکه های اجتماعی معمولا به منزله این است که از اطلاعات بسیار زیادی که در انحا رد و بدل شده است عقب مانده است. در این مقاله قصد دارم شما را کمی بیشتر با FoMo، شبکه های اجتماعی که FoMo در آنها شدید تر است و نحوه استفاده از FoMo برای بازاریابی شبکه های اجتماعی و تقویت برند را توضیح دهم. ادامه مطلب

مزایای استفاده از وب انیمیشن و مثال هایی از کاربردهای آن

یک وب سایت مدرن باید دارای زیبایی بصری خیره کننده ای باشد تا نگاه بیننده را به خود جذب کرده و در عین حال او را به سوی قسمت های مختلف سایت هدایت کرده و اطلاعات مورد نیاز را به او منتقل کند، یکی از را های مدرن به کار رفته برای تحقق این هدف طراحی وب انیمیشن می باشد.  استفاده از گرافیک متحرک در هنگام طراحی سایت به منظور های مختلف منجر به ساخت وب انیمیشن می شود. در ابتدا گمان برده می شد که استفاده از انیمیشن تنها برای تزئین سایت است، اما با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات اینترنتی این نوع طراحی گرافیک مزایای عملی بیشتری را در بر می گیرد. امروزه با استفاده از زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال دینامیک، جاوااسکریپت  و یا با استفاده از کدنویسی سی اس اس عناصر متحرک به سایت افزوده می شوند بی آنکه حجم زیادی به سایت دهند و یا سرعت سایت را کم کنند.  نکته ی مهمی  که وجود دارد این است که افزودن حرکت به عناصر سایت نه فقط باعث زیبایی و جذابیت سایت شود، بلکه عاملی برای بهبود تجربه ی کاربری شده و کار کردن برای سایت را آسان تر سازد.  ادامه مطلب

کارتهای گرانبهای گوگل عمودی تر می شوند

از ماه می سال 2016 کارتهای گرانبهای گوگل (Google Rich Cards) برای فیلم ها و دستور پخت غذاها برای ارائه پیش نمایش در صفحات نتایج جستجوی گوگل برای مدیران وب سایت ها در دسترس قرار گرفت. در روز 21 نوامبر 2016 (سه روز پیش از نوشته شدن این مقاله) گوگل اعلام کرد دو مدل جدید از کارتهای گرانبها برای آمریکا (برای رستوران های محلی و دوره های آنلاین) نیز در دسترس می باشد. در مدل جدید گوگل کارتها به صورت عمودی طراحی شده اند. به این وسیله کاربران در صفحات نتایج گوگل می توانند این کارتها را با اسکرول کردن به چپ و راست در کنار هم مشاهده کنند.  گوگل در خبر انتشار این موضوع در وبلاگ خود به وضوع مدیران سایت ها را برای ساختن کارتهای گرانبها (Rich Cards) تشویق می کند و آنرا یکی از بهترین شیوه ها برای تشویق کاربران به مراجعه به سایت ها معرفی کرده است.  ادامه مطلب

راه های ساخت یک وب انیمیشن خوب چیست؟

ساخت یک انیمیشن خوب یکی از جنبه های پیچیده طراحی گرافیک است که نیازمند نرم افزار های ویژه و تخصص در تکنولوژی می باشد. یک انیمیشن خوب، انیمیشنی است که علاوه بر زیبایی و جذابیت بصری و بهبود تجربه کاربری، حجم زیادی نداشته و سرعت سایت را پایین نیاورد. در این مقاله ما سعی داریم تا شما را با تعدادی از راه های مناسبی که برای ساخت وب انیمیشن وجود دارد آشنا کنیم. ادامه مطلب

روند طراحی لوگو در سال ۲۰۱۷

با رو به اتمام رفتن سال  ۲۰۱۶، طراحان گرافیک در انتظار یافتن مسیری مناسب جهت طراحی لوگو در سال پیش رو می باشند. طراحی لوگو در سال 2016 توانست با تغییراتی که نسبت به سال پیش از خود داشت، تا حدود زیادی موفقیت آمیز باشد، اما این موفقیت نیازمند آن است که ادامه پیدا کند و در سال 2017 بتواند با نوآوری و خلق ایده های جدید پویا بماند. در این مقاله تلاش شده تا شما را با موارد مهمی که پیش بینی می شود که  برای ساخت لوگو محبوب در سال آتی کمک کننده  خواهد بود آشنا سازیم.  ادامه مطلب

5 راه انتخاب طرح حروف نمایشی مناسب که مخاطبان را به سوی شما جذب می کند

یک فونت  شامل طرحی  از مجموعه ی حروف در سبک ها و اندازه های خاصی است و  هر طرح حروف (فونت) از سبک، وزن، عرض، ایتالیک، قرارگیری در متن و طراحی خاصی برخوردار است. حروف نمایشی که اغلب در قسمت عنوان سایت و یا در سایر کارهای گرافیکی به کار برد می شوند، دارای سایز بزرگ، بلد و به طور کلی چشم گیر محسوب می شوند. در این مقاله تلاش شده تا راه های انتخاب طرح حروف نمایشی مناسب که تاثیر به سزایی در جذب مخاطب دارد معرفی  شود. ادامه مطلب

روش های طراحی رابط کاربری برای جذاب کردن سایت در سال 2017

رابط کاربری در حقیقت بخش قابل دیدن و لمس یک ابزار می باشد که کاربر به طور مستقیم با آن سر و کار دارد. رابط کاربری معمولا با  طراحی بصری و اطلاعات طراحی پیرامون صفحه نمایش سر و کار دارد. دنیای طراحی وب و رابط کاربری با سرعت هر چه تمام تر در حال تغییر است و طراحان مستلزم این هستند تا اطلاعات خود را به طور مداوم به روز کنند. در این مقاله کوشش شده تا چند روش که کمک می کند تا وب سایت شما در سال جدید با کمک طراحی واسط کاربری مناسب، جذاب و به روز به نظر بیاید معرفی گردد. ادامه مطلب

تغییرات گوگل در اواخر سال 2016

وبلاگ گوگل وب مستر، در دو مطلب آخر خود برای وب مسترها دو موضع مهم را بیان کرده است که مهم است وب مستر ها از این دو موضع باخبر باشند. این دو موضوع عبارتند از: 1- حذف کلمات کلیدی در کنسول جستجو گوگل (گوگل وبمستر تولز) و 2 – آپدیت و تغییرات در ربات های خزنده و ایندکس صفحات سایت. پس اگر شما هم یک وبمستر هستید که سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو) برایتان اهمیت دارد، این مطلب می تواند به شما کمک زیادی کند.  ادامه مطلب

چگونه با ساخت یک وبلاگ در مورد تکنولوژی کسب درآمد داشته باشید

دلیل پیدایش وبلاگ های با موضوع تکنولوژی، افراد بسیاری هستند که علاقه مند یادگیری  و خبر گرفتن از تکنولوژی های تازه ای  هستند که  هر روزه برای داشتن زندگی آسان تر وارد چرخه ی تولید می شوند. به دلیل استقبال زیادی که از این گونه وبلاگ ها می شود و امکانی که برای به روز رسانی و جذابیت دادن به سایت در این مورد وجود دار افراد زیادی تمایل دارند تا کار خود را در این زمینه شروع کنند. به همین موضوع در این مقاله سعی شده تا به راه های مناسبی که برای داشتن وبلاگ هایی موفق از این دست و کسب درآمد از آنها وجود دارد پرداخته شود. ادامه مطلب

تاثیر رنگ در طراحی پوستر

هر روز همه ما، با پوستر های مختلفی روبرو می شویم، برخی بسیار برای ما جذاب هستند و برخی اصلا ما را جذب نمی کنند. اگر می خواهیم پوستری طراحی کنیم، مسلما برای ما مهم است که پوستر در نظر بیننده جذاب باشد و در ذهن او بماند. یک پوستر، یا یک طرح گرافیکی به صورت کلی، از دو بخش کلی تشکیل می شود: 1- طرح و 2- رنگ. طرح موضوعی بسیار گسترده است و در مقاله ای جداگانه، به آن خواهم پرداخت. اما در مورد رنگ، قصد دارم در این مقاله توضیحی اجمالی ولی مفید را برای شما ارائه دهم که می تواند برای یک طراح بسیار مفید باشد. استفاده از دو یا سه رنگ مرتبط، ظاهری منسجم به پوستر شما می دهد. رنگ هایی که با هم هماهنگی دارند و با پیام پوستر هم مغایر نیستند. رنگ هایی که اشتراکاتی با هم دارند معمولا به هم می آیند. سبز و آبی در کنار هم خوب هستند چون هر دو در رنگ آبی مشترکند (سبز = آبی + زرد). قرمز و آبی اشتراک کمی با هم دارند و غالبا با هم در تضادند. اما اگر به هر دوی آن ها سفید اضافه کنیم، در سفید مشترک خواهند بود و در نتیجه هماهنگ تر خواهند بود. اضافه کردن رنگ مشکی یا رنگ های دیگر به هر دو، تاثیر مشابهی خوا

ترکیب علوم اعصاب شناختی و روانشناسی با طراحی به منظور جذب و نگه داری مخاطب در سایت

کافی است تا به وب سایت های کمپانی های بزرگ مراجعه کنید تا متوجه تغییرات مجذوب کننده ی آنها شوید. چرا که تمامی آنها با آشنایی به علم به روز اعصاب شناختی (نورو ساینس)  و روانشناسی و تحقیقات مناسب در این زمینه طراحی خود را انجام داده اند و بدین صورت اقدام به تلفیق علم و هنر کردند. یک طراح وب موفق باید توانایی این را داشته باشد تا آخرین تحقیقات علمی و تکنیک های جدید را با تکنولوژی مورد نیاز خود ترکیب کرده و طراحی هوشمندانه ای را خلق کند. ما در این مقاله تلاش داریم تا به چگونگی استفاده از آخرین تحقیقات علوم اعصاب شناختی و روانشناسی در طراحی به گونه ای که بیشترین تاثیر را از آن گرفته باشد بپردازیم. ادامه مطلب

شیوه های طراحی بنر های تبلیغاتی برای افزایش کلیک

با وجود اینکه تبلیغات در اینترنت راه موثری برای معرفی کسب و کار شما محسوب می شود اما به خاطر داشته باشید که یک تبلیغ متنی ساده فاقد طرح زیبا و چشم گیر، مخاطب را به سوی شما جذب نخواهد کرد. به هر صورت تبلیغات در فضای مجازی نقش مهمی در موفقیت شما در کارتان ایفا می کند و باید نهایت خلاقیت و "علم" طراحی خود را جهت تاثیرگذار بودن آن به کار برید. وب بنر ها (بنر های تبلیغاتی در وب سایت ها) در حقیقت پیام های تبلیغاتی هستند که در سطح وب به کار برده  می شوند، این تبلیغات با استفاده از طراحی های  هنرمندانه ای از تصاویر و متون پیام خود را به مخاطب بیان می کنند و به سه صورت  ثابت، متحرک و تعاملی ساخته می شوند. در این مقاله کوشش شده تا راه های ساخت بنر تبلیغاتی تاثیرگذار به منظور جذب هر چه بیشتر افراد به سمت شما و وب سایت شما معرفی گردد. ادامه مطلب

سه راهکار مهم بهبود سئو در سال 2017

کسب و کار مثل یک مسابقه است! اگر قصد دارید در کسب و کارتان موفق باشید، باید از تمامی ابزارهایتان برای پیش افتادن از سایر رقبا استفاده کنید. و یکی از مهمترین ابزار ها و موثرترین آنها سئو می باشد. موفقیت در سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو شامل رعایت موارد بسیار زیادی می باشد. اما الگوریتم موتورهای جستجو همواره در حال تغییر است و افرادی در سئو موفق تر هستند که سایت خود را با الگوریتم ها وفق می دهند. اگر میخواهید برای سئو 2017 آماده شوید، قصد دارم مواردی که در سال 2017 باید به انها توجه کنید را برایتان معرفی کنم. ادامه مطلب

ده روند اصلی برندینگ در سال 2017

اگر شما هم می خواهید در سال 2017 یکی از کسب و کارهای موفق باشید، باید برای آن آماده شوید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که رویه ی دیجیتالی شرکت خود را تنظیم کنیم. در زیر 10 رویه دیجیتال برندینگ و کسب و کارها در سال 2017 آورده شده است. به شما پیشنهاد می کنم، تک تک موارد را به دقت مطالعه و تحلیل کنید. برای مقابله و یا استفاده ازآنها اماده شوید، تا بتوانید یکی از موفق ترین کسب و کارها در سال 2017 باشید. ادامه مطلب

چگونه در بازاریابی موتور های جستجو موفق باشیم: تلفیق سئو و تبلیغات کلیکی!

در تمام مدتی که بر روی فروش اینترنتی، و بازاریابی محتوایی کار کرده ام، همواره برای مشتریان جدید یک سوال در ذهنم وجود داشته است: آیا باید بیشتر بر روی سئو تمرکز کرد و یا بر روی تبلیغات کلیکی؟ این سوال را در ذهن خودتان داشته باشید. جستجوی ارگانیک یا پرداختی دو اصل مهم و متفاوت، اما دو روی یک سکه هستند. ایجاد مسیر برای سایت از طریق سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو) و یا تبلیغات کلیکی هر دو برای ورود کاربران به سایت شما کمک می کنند. چیزی که هر دوی این استراتزی ها را به هم مرتبط می کنند یکی است: افزایش بازدید سایت!  یک تیم فوتبال را در نظر بگیرید: 11 بازیکن در زمین فوتبال به همراه بازیکنان نیمکت ذخیره تیم. چند بازیکن در نوک خط حمله هستند که امتیاز بازی را گل زدن آنها برای تیم شما رقم می زند. اما این تنها بازیکنان خط حمله تیم نیستند که امتیاز آوری می کنند. آنها نیاز به دفاع، دروازه بان و خط میانی قدرتمندی دارند. حالا این موضوع را در مورد بازدید وب سایت خودتان در نظر بگیرید. گل زدن و امتیاز گرفتن همان افزایش بازدید وب سایت یا وبلاگ شما است و خط حمله تیم شما سئوی سایت است. اما آیا می