پست‌ها

نمایش پست‌ها از سپتامبر, ۲۰۱۶

تصویرسازی چیست؟ خصوصیات یک تصویرسازی خوب چیست؟

تصویر سازی چیست؟ تصویر سازی نوعی دکوراسیون یا توضیح بصری یک متن، مفهوم یا فرایند است که برای یکپارچه سازی در رسانه ها، (مانند پوستر ها، آگهی ها، مجلات، کتاب ها، مواد آموزشی، انیمیشن ها، بازی های ویدیویی و فیلم ها) استفاده می شود. منشا کلمه تصویر سازی "illustration" از انگلیسی میانه، مشتق شده از کلمه ی "(illustration-(n" که ریشه ی فرانسوی لاتین دارد بوده و به معنای روشنایی، روشنگری معنوی یا فکری است. ادامه مطلب

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟ چرا سایت شما باید ریسپانسیو شود؟

اگر شما کسی هستید که در چند سال گذشته وب سایتی طراحی کرده اید، احتمالا درباره ی ریسپانسو بودن طراحی وب شنیده اید. این اصطلاح مجموعه ای از تکنیک هایی  را پوشش می دهد که اجازه می دهند تا طراحی سایت به گونه ای منعطف باشد تا در صفحات نمایش مختلف با اندازه های گوناگون قابل اجرا باشد. طراحی ریسپانسیو به این صورت عمل می کند که وب سایت شما متناسب با ابعاد مختلف و متعارف گوشی های همراه و تبلت ها تغییر کرده و هماهنگ می شود. به گونه ای که با تغییر سایز صفحه، فونت ها و لینک ها کاملا در جای مناسب خودشان قرار می گیرند و دیگر نیازی نیست تا کاربر صفحه را بزرگ و یا کوچک کند.\ ادامه مطلب

تعریف فرانت اند "Frontend" و بک اند "Backend" در طراحی سایت

حتما بارها و بارها فرانت اند، و بک اند را دیده و شنیده اید ولی معنی این دو کلمه را نمی دانید. به خودتان سخت نگیرید! بسیاری از طراحان وب نیز هستند که مدت هاست کار طراحی وب انجام می دهند اما به درستی تفاوت فرانت اند و بک اند و حتی معنی آنها را نیز نمی دانند. در این مقاله قصد داریم این دو کلمه را به ساده ترین شیوه ممکن برای شما توضیح دهیم. ادامه مطلب

تخصص یا تکنولوژی: انتخاب راه حل مناسب برای سئو (بخش اول)

پیدا کردن راه حل مناسب برای سئو می تواند دشوار باشد. برند ها و مارکتینگ ها باید در نظر داشته باشند کدام روش می تواند عملیات جستجو آنها را راحت تر کند. مقایسه ی آژانس ها و پلت فرم ها هنگام بررسی مزایا و معایب یک آژانس در مقابل راه حل های پلت فرم ها ارائه می دهند، عوامل اولیه می توانند به 4 عنصر اصلی خلاصه شوند: ظرفیت، مهارت، منابع و واکنش پذیری. در این مقاله، آژانس ها را به عنوان شخص ثالثی که برند ها را حمایت  میکنند به حساب می آوریم (مشاوران سئوهم قطعا در این دسته جای دارند). پلت فرم ها ابزار هایی هستند که فراتر از درجه بندی کلید واژه ها می روند، و هم زمان با برخی از مراحل خودکار، پیشنهاد هایی برای سئو فراهم می کنند. ادامه مطلب

تفاوت های بروشور و کاتالوگ در طراحی و محتوا

بروشور یک سند کوتاه و چاپی است که به آن پمفلت هم میگویند. یک کتابچه که شامل موارد تبلیغی و توصیفی است. از طرف دیگر کاتالوگ یک سند یا یک کتاب شامل فهرستی از کتاب ها، وسایل، و یا اسامی. بسیاری برای تمیز این دو از یکدیگر دچار مشکل می شوند زیرا هر دو اطلاعاتی درباره ی محصولات جدید یک شرکت، هتل ها، مراکز خرید، و غیره می دهند. تفاوت بسیار کمی بین بروشور و کاتالوگ وجود دارد. وب سایت BusinessDictionary.com بروشور را اینگونه تعریف می کند:" یک سند چاپی متشکل از یک صفحه ی تا شده است و عمدتا برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود." ادامه مطلب

تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) تعریف و تفاوت ها

UX زمانی به وسیله ی دانشمند شناخته شده "دون نورمن" در اوایل دهه ی 1990 ابداع شد که معاون گروه تکنولوژی پیشرفته ی شرکت اپل بود. او اینگونه UX را معنی می کند: "تجربه ی کاربری" همه ی تقابل های کاربر با شرکت، خدمات، و محصولات آن را در بر میگیرد. طراحی تجربه ی کاربری (UX) پروسه ای است از افزایش رضایت کاربر به وسیله ی بهبود قابلیت استفاده، دسترسی و تقابل بین محصول و کاربر. UX طراحی مواجه سنتی انسان با کامپیوتر را گرد آوری کرده و آن را با نشان دادن محصول یا سرویس به همان شکلی که کاربر می شناسد توسعه می دهد. ادامه مطلب

انتخاب بهترین زمان فروش و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

ممکن است بسیاری از شما محصولات و یا خدماتتان را از طریق شبکه های اجتماعی فروخته باشید، یا حتی ممکن است از شبکه های اجتماعی برای ارجاع مشتریان به سایت و تاثیرات آن در سئو سایت، استفاده کرده باشید. احتمالا متوه شده اید برخی اوقات مشتریان بیشتری با شما تماس می گیرند و برخی اوقات اصلا این موضوع مطابق نظر شما پیش نمی رود. اما آیا این موضوع اتفاقی است؟ بخشی از این موضوع ممکن است واقعا اتفاقی باشد، شاید در آن بازه زمانی به هر دلیلی کاربران کمتری نیاز به خدمات شما داشته باشند و یا عواملی مانند شرایط اقتصادی جامعه و یا مسائل این چنینی در فروش شما تاثیر داشته باشند.  ادامه مطلب

اینفوگرافیک و دیداری سازی داده ها (Data visualization) تعاریف و تفاوت ها

اینفوگرافیک (Info graphic) کوتاه شده واژه (information graphic) یا همان گرافیک اطلاع رسان می باشد. کلمه اینفوگرافیک در زبان فارسی معادل های گوناگونی مانند: اطلاع نگاشت، گرافیک اطلاع رسان، داده نما، اینفوگرافی و ... دارد.  اغلب موارد اینفوگرافیک به اشتباه با دیداری سازی داده ها (Data visualization) یکی گرفته می شود. اما این دو بر خلاف تشابه ای که با یکدیگر دارند اما دارای اختلاف هایی نیز هستند. ادامه مطلب

آیا تبلیغات در تلگرام تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

اگر شما هم مثل من از تلگرام بر روی گوشی خودتان استفاده می کنید، تلگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی کنونی کاربران ایرانی است. به عنوان یک کاربر تلگرام، حتما بارها با تبلیغات تلگرامی روبرو شده اید. از کانال ها و گروه هایی که ناخواسته عضوتان می کنند، تا آنهایی که خودتان عضو شده اید و هر از چندی میان پست ها تبلیغات را می بینید. شاید خودتان هم وسوسه شده اید تا تبلیغاتتان را در این کانال ها منتظر کنید. اما آیا این تبلیغات بر روی سئو شما موثر است؟ ادامه مطلب

سئو ابتدایی بخش سوم: بهبود بخشیدن ساختار URL ها

URLها ی قابل فهم می توانند به آسانی محتوای اطلاعات را انتقال دهند. ساختن مجموعه های توصیفی و نام فایل ها  برای اسناد موجود در وب سایت ها نه تنها می تواند  در سازمان دهی بهتر سایتتان کمک کننده باشد٬  بلکه قادر است تا خزنده ی موتورهای جستجو را به سمت اسناد سایت شما به خوبی هدایت  کند. ادامه مطلب

سئو ابتدایی بخش چهارم: اصطلاحات سئو

موتور جستجو عملگر کامپیوتری است که اطلاعات مربوط به جستجو ها را از طریق کلمات کلیدی٬ سایر اصطلاحات مشخص و یا برنامه ای که شامل این عملکرد می باشد٬ بر روی اینترنت قابل دسترس کاربران  قرار می دهد. HTML مخفف HyperText Markup Language, به معنای زبان نشانه گذاری ابر متن ٬ این زبان به منظور توصیف اسناد صفحه وب استفاده می شود و نشان دهنده عناصر ابتدایی صفحات وب شامل سند نوشته و لینک ها و عکس هایی است که درون آن جاسازی شده است. ادامه مطلب

سئو ابتدایی بخش دوم: استفاده از متا تگ توصیفی

خلاصه ها می تواند برای هر صفحه تعریف شود. متا تگ توصیفی یک صفحه به گوگل و موتورهای جستجو دیگر خلاصه ای از این که صفحه درباره ی چیست را ارائه می دهد. با در نظر گرفتن این که عنوان یک صفحه می تواند شامل چند کلمه یا یک عبارت باشد٬ متا تگ توصیفی ممکن است یک یا دو جمله و یا یک پاراگراف کوتاه باشد. ادامه مطلب

سئو ابتدایی بخش اول: ساخت عناوین صفحه صحیح و یکتا

نشان دادن عناوین صفحه  به کمک تگ های عنوان یک تگ عنوان هم  به مخاطبین و هم  به  موتورها ی جستجو می گوید که موضوع به خصوص سایت چیست.   تگ <title> باید درون تگ <head> موجود در سند اچ تی ام ال (HTML) قرار بگیرد. به طور ایده آل شما باید برای هر صفحه ی سایت خود یک عنوان یکتا بسازید. ادامه مطلب